JAZYKOVĚ-VZDĚLÁVACÍ POBYT V Anglii

Od 1. do 8.11.2015 se zúčastnilo 20 žáků z II. stupně  jazykově-vzdělávacího pobytu v Anglii ve městě Eastburne. Většina dětí byla ubytována v rodinách, ostatní ve školní rezidenci. Dopoledne trávily děti výukou ve škole a odpoledne vždy měly naplánovaný výlet do okolí. V pátek a v sobotu proběhly celodenní výlety – Portsmouth a London. Děti doprovovázely paní učitelky Martina Borešová a Jana Čeperová

rajce.idnes.cz/Angliezsvemyslice

Naše škola dostala možnost  jet skoro zadarmo na vzdělávací výlet do Anglie. Bohužel mohlo jet jenom dvacet vybraných žáků, takže hodně mých kamarádů nejelo. Prvního listopadu se konal odjezd od školy autobusem. S námi jelo ještě dalších dvacet žáků z krumlovské školy Ivančická. S některými jsem se už znal a s těmi ostatními jsem se spřátelil. Do Anglie jsme jeli přes Německo, Belgii a Francii. Ve Francii jsme vyjeli na trajekt a plavili jsme se přímo až do Anglie. Za celý pobyt jsme navštívili plno památek a měst. První den jsme byli ve městě Brighton a tam jsme navštívili plno památek, ale mě nejvíc bavilo, když jsme dostali rozchod a mohli jsme se kouknout po molu a pláži. Ten den nás ještě rozdělili do rodin, u kterých budeme bydlet. U rodiny jsem si to moc užil a budou mi moc chybět. Tři dny jsme chodili do zdejší školy. Tam to bylo super, protože škola jim začínala o devíti. Dále jsme navštívili město Hastings a pašerácké jeskyně. Potom jsme byli na Seven Sisters. To jsou majestátní útesy. Čtvrtý den jsme viděli Scotney castle, což jsou dva nádherné hrady. Nejvíc jsem si užil ale výlet do Londýna. Tam jsme viděli Big Ben, Londýnské oko, Buckinghamský palác a mnoho dalších. Všechny výlety byly super díky naší delegátce Karolíně Krejčí. Po stejné cestě domů jsme byli obě dvě školy jako jedna. Moc jsem si výlet užil a jel bych klidně znovu.                                                                                                                                  Milan Stix, 8.tř.   .

Ve škole jsme dostali minulý rok nabídku, že dvacet nejlepších žáků druhého stupně bude mít možnost jet zadarmo do Anglie. Jeli jsme v neděli 1. listopadu v 11,45 od naší školy, potom jsme ještě jeli do Moravského Krumlova, protože žáci ze ZŠ Ivančické jeli s námi. Jeli jsme z Česka přes Německo, Belgii a Francii. Ve Francii jsme nastoupili na trajekt a pluli do Anglie. Cesta byla v pohodě, i když byla tak dlouhá.
První den, v pondělí, jsme jeli do města Brighton, kde jsme chodili po různých památkách. Navečer jsme přijeli do města Eastbourne do školy, kde jsme čekali, než si pro nás přijedou naše hostitelské rodiny.    Druhý den jsme šli už do školy, kde si nás rozdělili do tří skupin , ukázali nám školu a pak jsme se šli učit. Měli jsme pouze čtyři vyučovací hodiny. Ve škole jsme dostali oběd a potom jsme jeli na Scotney Castle.
Třetí den jsme šli opět do školy a po obědě jsme se jeli podívat na útesy Seven Sisters, byla to nádhera.
Čtvrtý den jsme šli naposledy do školy a potom jsme se jeli podívat do pašeráckých jeskyňí.
Pátý den jsme jeli na celodenní výlet podívat se do historických lodí.
V sobotu jsem jeli na krásny výlet do hlavního města Londýna, navštívili jsme spoustu památek a prošli jsme se po městě.
Výlet se mi velmi líbil, a kdyby byla ještě nějaká takováhle nabídka, jela bych stoprocentně znova.              Markéta Šimšová, 8.tř

Dne 1.11.2015 v dopoledních hodinách se vydalo 40 žáků ze ZŠ Vémyslice a ZŠ Ivančická na týdenní studijní pobyt v anglickém městečku Eastbourne. Do Anglie jsme cestovali autobusem, všichni jsme si mysleli, že cesta bude nezáživná a nudná, ale opak byl pravdou. Přes kanál La Manche jsme se plavili trajektem. Jako jednu z věcí, co jsme udělali první den v Anglii, bylo to, že jsme se ubytovali v rodinách. Každé ráno jsme vyšli ze svých domů, ve kterých jsme bydleli, a vydali se na cestu ke škole. Škola nebyla jako každá jiná v Česku, byla velmi odlišná. Třídy byly menší než naše. Učitelé byli příjemní a za tu krátkou dobu nás toho dost naučili. Každý den po škole na nás čekal před školou autobus, který nás odvezl na zajímavý výlet. V sobotu jsme odjížděli na celodenní výlet do Londýna. Tenhle den byl pro nás všechny nejzajímavější. Po celodenním výletu, kdy už byl každý z nás unavený, jsme se vydali na zpáteční cestu domů. Každému z nás se po Anglii určitě bude stýskat a budeme se tam jednou chtít vrátit.                     Martin Chaloupka, 9.tř.

Dne 1.11.2015 jsme jeli na zahraniční pobyt do Anglie, kam bylo vybráno dvacet žáků ze ZŠ Vémyslice a dvacet žáků ze ZŠ Ivančická.
Ráno o půl jedenácté jsme měli sraz u školy, kde na nás čekal autobus, kterým jsme jezdili po Anglii. V jedenáct jsme byli už všichni, tak jsme mohli vyjet. Cesta byla velmi dlouhá, asi dvacet dva únavných hodin. Jeli jsme přes Německo, Belgii a Francii. Ve Francii jsme nastoupili do obrovského trajektu a tím jsme pluli přes kanál La Manche asi dvě hodiny.  První  den jsme chodili po městě Brighton, kde jsme byli skoro pořád u moře na pláži. Večer jsme dojeli do rodin, kde jsme byli ubytovaní. Další tři dny jsme chodili do školy v Eastbourne. Po škole jsme vždy jeli na celodenní výlet a večer jsme se vždy vrátili do rodin.  Poslední den v sobotu jsme brzo vstali a jeli do Londýna, kde to byla nádhera. Až na to počasí. Z Londýna jsme jeli už zpátky do Česka. Dojeli jsme o půl páté odpoledne.
Tenhle pobyt byl úžasný a nikdy na něj nezapomenu. Mám z něj spousty zážitků.                      Alexandra  Mašová, 9. tř.

V neděli 1. 11. 2015 jelo dvacet žáků ze ZŠ Vémyslice a dvacet žáků ze ZŠ Ivančická Moravský Krumlov na týdenní vzdělávací pobyt do Anglie. Mezi nimi jsem byl i já. Autobus nejprve zastavil u naší školy a potom u krumlovské školy. V 10:45 jsme vyrazili. Jeli jsme přes Česko, Německo, Belgii a Francii. Ve Francii jsme nastoupili na trajekt a přepluli jsme kanál La Manche. Vystoupili jsme v anglickém přístavním městě Dover a odtud jsme se vydali do Brightonu. Tam jsme navštívili Royal Pavillion. To byl obrovský pavilon s mnoha kupolemi a s nádhernými parky. Potom jsme se vydali do Sealife Centra, kde jsme mohli vidět spoustu mořských živočichů. Až jsme si centrum prošli, vydali jsme se do města Eastbourne. Ve škole, ve které jsme i spali, jsme se rozdělili do tří skupin a seznámili se s učiteli, kteří nás budou učit. Navečeřeli jsme se a šli jsme si vybalit. Druhý den ráno po snídani jsme šli do školy. Tam jsme byli čtyři vyučovací hodiny. Pak jsme šli na oběd. Po obědě jsme vyrazili na výlet na útesy Seven Sisters. Tam jsme byli celý zbytek dne. Potom jsme se zase jeli do školy navečeřet a vyspat. Tak to chodilo každý den. Ráno do školy, po obědě na výlet. Výjimkou byl předposlední den. To jsme jeli na celodenní výlet do Pašeráckých jeskyň. Nejlepší byl ale poslední den, protože jsme jeli do Londýna. Tam to bylo nádherné. Viděli jsme spoustu nádherných památek jako například Tower Bridge, Big Ben, Buckinghamský palác a London Eye. Když jsme si všechno prošli, jeli jsme domů. Výlet se mi moc líbil a klidně bych si ho zopakoval.